Programma

Programma volgende editie:

 

 

Data Donderdag, de Big Data meetup zonder technische details, zit al weer op de 16e editie. Donderdag 19 januari vindt ditmaal in de Jaarbeurs Utrecht weer een inspirerende middag plaats vol interessante sprekers die een verhaal hebben rondom Big Data. Het programma vind je op datadonderdag.webwinkelvakdagen.nl

Programma

11:45 – 12:30 Lunch

12.30 – 13:00 FashionTrade.com – Friso van Vollenhoven

13:00 – 13:30 Ahold Delhaize – Roel Willems

13:30 – 14:00 Hallmark – Daryl Autar

14:00 – 14:30 Belvilla – David Stephenson

14:30 – 15:30 Netwerkborrel in VIP Lounge Webwinkel Vakdagen

 

FashionTrade.com

Bringing the B2C User Experience to the world of fashion wholesale

FashionTrade.com is het online inkoopplatform voor B2B met als doel de inkoop van kleding en accessoires voor merken en winkels makkelijker te maken. Waar in B2C de user experience al langer een hoge prioriteit heeft, is dit voor groothandels veel minder vaak het geval. FashionTrade brengt hierin verandering. In deze presentatie vertelt Friso van Vollenhoven op welke manier datatoepassingen bijdragen aan deze B2B wholesale-revolutie.

Friso van Vollenhoven – Chief Technology Officer

All round technologist Friso van Vollenhoven is verantwoordelijk voor de software-ontwikkeling binnen FashionTrade. Hij heeft een grote ervaring met Big Data en Data Science technologie, zo is hij als één van de eersten in Nederland gestart met Hadoop.

 

Ahold Delhaize

Eliminating The Guess Work – Removing Bias From Your Analytics

Op basis van zijn eigen ervaring en proven methods vertelt Roel hoe je door slimme experimenten en een focus op data resultaten structureel verbetert. Met als doel om op basis van feiten direct maar ook de lange termijn resultaten te verbeteren. Roel deelt voorbeelden vanuit zijn 10+ jaar ervaring als analytics-specialist aangevuld met case-voorbeelden vanuit Albert Heijn Online.

Roel Willems – Senior Digital Analyst & Conversion Specialist

Roel heeft een brede kennis en ervaring in Web analytics, Split/Multivariate testing, Online marketing, SEM (SEO/SEA) en Social media (marketing). Daarnaast is Roel o.a. een expert in: Google Analytics, Adobe Digital Analytics, SiteSpect, inzet van Voice-of-the customer en heatmap tools.

 

Hallmark

Hallmark begrijpt als geen ander hoe waardevol relaties zijn. Al meer dan 100 jaar tovert deze organisatie elke dag samen met miljoenen mensen over de hele wereld een grote glimlach op vele gezichten. Staat deze focus op emotie en aandacht voor elkaar niet haaks op ‘koude’ begrippen als data en cijfers? In deze presentatie legt Hallmark uit hoe zij data gebruiken, juist om de gebruikerservaring persoonlijker te maken. Relevant vanaf de volgende klik: Data Science @ Hallmark.

Daryl Autar – Data Scientist

Als data scientist heeft Daryl in de afgelopen jaren bij diverse organisaties de data science activiteiten opgestart. Juist in situaties waarin er nog geen fundament is, weet Daryl structuur aan te brengen, data beschikbaar te maken en de eerste stappen te zetten met de ontwikkeling van voorspellende modellen. Altijd met het oog op creatieve oplossingen die bijdragen aan het beoogde resultaat.

 

Belvilla

Conversion rate optimization using big data and data science

We’ll discuss recent data science projects within Belvilla, one of the largest providers of vacation rental properties in Europe.  The tremendous variety seen within privately owned vacation properties, along with the particular nature of the holiday booking process, combine to provide interesting challenges in analytic modeling.  We’ll talk about some of the tools and modeling that has been done and how noSQL solutions, such as Big Data stores and graph databases, contribute to business solutions that optimize the use of available data and technology in improving customer experience and ultimately improving fill rates for our home owners.

David Stephenson – Head of Data Science ad interim

 

Netwerkborrel: 14:30 uur

 

Het evenement zal in het Nederlands plaatsvinden. Data Donderdag is het event voor marketing, online, strategie, IT en innovatie managers. Aanmelden voor deze inspirerende avond is kosteloos. Geef je snel op, want er zijn slechts 100 plaatsen beschikbaar. Je kunt je tot twee dagen voor het evenement kosteloos afmelden.

 

Aanmelden Data Donderdag